lördag, mars 20, 2010

Rekognosering

Idag har vi varit en sväng till Norrköping för att kolla var flygplasten ligger, allt för att det ska gå smidigt att ta sig dit om tre veckor då jag ska åka till Gotland.
Jag känner mig så glad när jag tänker på att jag äntligen ska få träffa mina flickor och pappa Klas igen.
På facebook har jag fått nys om att Ebba gillar att spela Alfapet, tänk hon ska fylla 4 år och kan redan sätta ihop ord, hon brås på sin mor.
Jenny hade inte fyllt 4 år än då hon började läsa ord lite lätt, det startade med att hon frågade vad det var för bokstäver som fanns på låscylindern till vår lägenhetsdörr.
ASSA, stod det där, först ljudade hon och sen blev det blev det ett begripligt ord. Nästa ord hon ville veta, var när vi passerade Bil & Traktor och det fanns bokstäver på husfasaden, VOLVO, och så fortsatte det.
Det är inte bara läsa som Ebba kan hon skriver också, jag har sett prov på det, ett fint grattiskort till en dagiskompis har hon tillverkat - det är så roligt att hon är så vetgirig vårt lilla hjärtegull.
Men just det det var ju Alfapet jag skulle säga något om, jag har äntligen fått någon att spela med, hittills så är det bara jag som tyckt det varit roligt, därför har jag inte haft någon att spela med sen Jenny var liten, och det är ganska länge sedan.
Hoppas, hoppas att Ebba vill ta ett parti med sin mormor, det ser jag fram mot.
Idag har det varit +10 grader här hos oss, solsken och vind har hjälpt till att torka upp slasket. Det går undan med snösmältningen, sen vill jag inte se de tidningsartiklar som påstår att snön är på väg tillbaks igen.
Om man vill något riktigt riktigt mycket så kan det bli så............eller är det det som kallas barnatro?

2 kommentarer:

Ebbas mamma sa...

Det kan jag lova dig att hon vill! Om och om igen till och med :-)

Längtar efter dig!!!

Ulrika sa...

Åh vad mysigt du ska få det hos Ebba :-)Hur länge blir du där? Förstår att det måste vara helt underbart att vara mormor!! Och att få vara en så pass ung mormor dessutom... Kram kram