lördag, maj 08, 2010

En lördag i min smak

Uppstigning tidigt för att vara en lördag, 07:15. Frukost, packning av ryggan och sen iväg mot Växjö.
Kallt väder, endast 3,9 som varmast under färden neråt landet, men vad gör väl det när man har en varm husbil att sitta i.
En enkel lunch skulle intas när vi kom fram till slutmålet, då hade det börjat regna och kylan var påtaglig när vi var ut en sväng och handlade lunch mat.
Härliga mackor och kaffe blev det, enkelt och smärtfritt.
Vidare till Samarkand =0) ett köpcenter i Växjö där det finns en hel del butiker och ytterligare 60 nya håller på att projekteras, blir kul att se vad det blir när det är klart framöver.
Jag hittade givertvis lite att shoppa, vad annat med det slösaktiga sinne som jag är beskaffad med. Nåja det var inte så värst dyra saker jag köpte, men shoppingbegäret blev stillat.
Resten av dagen har vi tillbringat utanför Folkets Park i väntan på kvällens dans till Jannez. Lilla hjärtat mitt har vilat och jag har suttit och löst enkla korsord, det tycker jag är så avkopplande.
En superb middag har vi också avnjutit, Bullens varmkorv och spiralmakaroner.
Det bästa av allt, efter maten viker man bara ihop tallrikarna och kastar dem i soppåsen.
Jag gillar husbilslivet, det är såååå lättjefullt.
Just nu går CD-spelaren för fullt, Jannez fyller hela kupén (vad annat) jag ser fram mot att få höra dem spela igen, hoppas på en trevlig kväll.

Inga kommentarer: