lördag, juni 05, 2010

Dans premiär för oss på Skälby Loge

Vilken rolig kväll vi fick i Kalmar på Skälby Loge.
Vi hade ett strålande väder hela vägen ner från Linköping, sol och ca 23 grader varmt, nu känns dert som sommar - ÄNTLIGEN!
Skälby Loge var i mitt tycke jättefint, området var fullt med grönytor och djur. Grisar, ankor, höns, getter och hästar. Kan ha funnits fler men det var dem jag såg.
Själva danslogen var stor, mycket stor. När man kom in i lokalen så var det riktigt rymligt, högt i tak och inne på logen hade de byggt ett litet hus som innehöll café och toaletter. Scenen var också utformad som en liten öppen byggnad.
Golvet var bra, gammalt nernött trä som hade den rätta halkan. Den här kvällen var det tydligen första kvällen med modern musik, Sannex stod på scenen och då kan det inte bli annat än bra enligt mig. Bland de dansande träffade jag flera bekanta trots att vi var så långt hemifrån, det tyder på att vi som gillar dans även tycker om att köra bil kors o tvärs i landet.
På tal om det så är vi nu på väg till Uddevalla och Lane Loge, dit är det en nätt tripp på 38 mil. Kindbergs spelar där i kväll och det kommer att bli spännande att se en ny loge igen.
Vägen och vädret är bra, soligt och just nu 19 grader, så det känns trevligt att vara på resande fot.
Jag har semester från jobbet kommande vecka och då har vi tänkt dansa lite i södra delarna av landet.
Söndag är det möjligt att vi åker tillbaks neråt landet igen, vi har funderingar på Mörrum eller Bjärnum (tror jag att det heter). vi får väl se vad det blir. Jannez är ju Alingsås på söndag och det är ju liote lockande och givetvis inte så lång resa från Uddevalla.
Men det är dagsformen som får avgöra vad det blir.
Om det finns massor med skrivfel här så får det vara så, jag har problem att se vad jag skriver, ljuset på skärmen bli inte det bästa här i bilen. det bländar utifrån, men det är skönt att kunna håll koll på världen även när vi är på "tour"

Inga kommentarer: