tisdag, augusti 24, 2010

Semester minnen från veckan på ön

CIMG0270
Vår “egna” badsjö, bara vi och inga andra var där, underbart!
CIMG0288
Vi gjorde fina “sandslott” och…….

CIMG0286

…….. byggde en liten “rabulint”, Ebba tyckte det var svårt att säga labyrint, så vi skapade ett eget ord.

CIMG0259
Vi var till Robbjens och fikade, de har underbart gott hembakt att bjuda på.
CIMG0251
Våra morgnar startade ofta med att jag fick “papiljotta” Ebba, det tyckte hon var så kul.
CIMG0308
Vi var på kyrk spaning på den södra delen av ön.
CIMG0301
Prästgårds-cafét hade supergott fika, svårt att välja vad man skulle ta.
CIMG0312
Vi besökte ett sten slipnings museum, som låg alldelens intill havet.
CIMG0313
Slipen den gick och gick och gick…….
CIMG0315
CIMG0320
Klas och Ebba klarade av att klättra ända upp på den s.k husryggen, Jenny och jag tog oss bara halvvägs upp. Det var brant kan jag lova.
CIMG0318
Utsikten halvvägs upp var fin, jag kan tänka mig att det var ännu bättre högre upp.
CIMG0339
Vi hann även leka med dockor och njuta av sommarvärme hemma på gården i Vall.
CIMG0353
Innan flyget skulle ta mig hem så blev det en snabb picknick intill ringmuren.
CIMG0354
Krut-tornet hade vi bakom oss och…….
CIMG0355
havet framför oss, vackert vill jag säga…………
Ja, sen var det bara att ila till flyget och susa hem på 25 minuter.
Kan säga att det känns tomt att inte vakna med små goa barn armar runt om min hals och någon som mjukt säger ‘Mommo du ska vakna nu, jag vill att du papiljottar mig’, söt-ungen min ´. Oh vad jag längtar efter nästa gång vi ska ses.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig vecka du har haft!!
Jag förstår att du längtar till nästa gång!
Kram Anna