torsdag, september 16, 2010

September

Underbart vacker höst eftermiddag, det är vad vi haft här i Lkpg i dag.
Jag tog min friskvårdstimme och slutade tidigare för att promenera hem, det tog 1 timme och 3 minuter.
Jag har inte riktigt hunnit med att det redan är höst, jag har ju nyss börjat jobba igen efter min sommar semester. Så det kan bli bara för att man får sina vanor rubbade.
Egentligen var det inte så tokigt att ha sen semester, vet inte riktigt vad jag tycker är bäst, att ha ledigt i juli eller i augusti. Det spelar väl ingen större roll, det viktiga är att man gör nåt bra av den fria tiden.
Förra helgen var vi iväg med husbilen en sväng, fredag e.m åkte vi ner till Oskarshamn för att dansa i Folkets Park till Black Jack.
Inte direkt mina favoriter, men den här fredagen var de ovanligt spelglada och det kändes kul att dansa till deras musik.
Det var inte mycket folk som sökt sig till parken, förklaringen kan vara att det även var dans i Kalmar på Skälby loge (ca 8 mil från O-hamn), Casanovas spelade där.
Jag hade nog helst dansat till dem, men nu blev valet ett annat.
Lördagen tillbringade vi i Västervik, vilken trevlig liten stad det var. Förhoppningsvis åker vi tillbaks kommande sommar, för det måste vara fantastiskt vackert där då.
På kvällskvisten drog vi oss inåt landet igen och då till Södra Vi, där vi hade Kindbergs på dansmenyn.
Det blev en till trevlig afton, ingen trängsel på dans golvet, däremot ganska mycket stök runt i övrigt, pga pub livet som finns i samma lokal som dansen. Nåja på det stora hela så var det en bra danshelg ändå.
Söndagen ägnades åt hemliv, bad av Caisa och vila.
Arbetsveckan har gått fort, knappt har den hunnit börja så är det dags för fredag igen. Låt oss se vad den kommande helgen har att bjuda på................inget planerat förutom att jag på söndag ska gå på foxtrott kurs med två vänner.
Det ska bli intressant att se vad som lärs ut där, jag har aldrig gått på någon sådan kurs förut. Mina vänner har aldrig dansat förut så det blir kul att se vad de tycker om det hela.

Inga kommentarer: