lördag, december 18, 2010

Ofrivillig hemmakväll

Fy fåglarna för långdragna förkylningar.
Det började i höstas med en hosta som inte ville ge sig, när den lugnat ner sig blev det lite småsnorigt, när det väl släppt kom en aning av halsont och stämbandsproblem (basröst) när det började ge sig så kom då detta...............................

Vi hade julfest med jobbet i går, en mycket trevlig tillställning i läkarsällskapets källarvåning (puben). Maten var kanske inte den bästa julmat jag ätit men myllret av glada arbetskamrater kändes bra.
Jag var trött när jag kom och kände att jag blev tröttare allt efter att tiden gick, ögonen blev tårblanka och till sist var jag glödröd och varm på kinderna, efter att ha deltagit i två timmar, lagom till kaffet insåg jag att det bästa var att ringa efter hämtning för att kunna krypa ner under täcket.
Feberfrossa och svettningar hela natten och lååång sovmorgon, vaknade vi 12 tiden - utan röst - så nu har tysnaden fått råda i hemmet.
Jag är inte alls glad, eftersom jag denna helg tänkt få dansa till två utav mina favorit band, Bhonus i Örebro i kväll och Blender i Ljungsbro i morgon.
Vad blir det utav det ? INTET!!!!!
Jag blir så ond...........varför ska alltid något skit komma emellan, som denna förbenade förkylning.
Nu är det bara att sikta på att bli kry till mellandagarna då nästa danstillfälle ges.

Vi har inte dansat på ett par veckor nu och det är inte roligt ......................

Inga kommentarer: