torsdag, december 02, 2010

Resume DBK

Kom i tid till Norrköping förra lördagen, hittade parkering hyfsat nära Nya Parken.

När vi väntade på att bli insläppta hamnade vi att stå bland hysteriskt skrikande Willez fans, huvvaligen vilket öronbedövande oljud de förde.
Glada men högljudda var de, de höll på med uppladdning inför TV sändningen, Willez, Willez ekade mellan stenväggarna i arenans korridor.

Jag upplevde ingen speciell trängsel i övrigt när vi kom ner till inspelningslokalen, det var rymligt och med mycket bord för sittande matgäster.

Även om det var gott om plats så blev det stökigt eftersom många av besökarna var något överförfriskade, men alla var på gott humör så det var trivsamt ändå =0)

Innan sändningen började fick alla instruktioner om att applådera och tjoa åt alla deltagande band, inte bara åt sina favoriter. Jag tror ändå att Willez hade störst antal fans på plats eftersom det var deras namn man mest hörde ropas.

När man ser DBK på TV så flyter ju allt på i ett enda svep, men på plats blev det lite förvirrat, ibland hörde man en röst från scenen som pratade men man såg ingen där, tur nog hade de satts upp flera storbilds skärmar så man kunde följa med i de olika delarna av programmet på det sättet.

Utgången av veckans program var lika förvånande som tidigare i mina ögon. Patriks Combo som absolut inte är ett dansband går vidare, med hjälp av en snöskoter ???? Om de vinner eller blir tvåa i tävlingen och ska ut på DBK turné i ett halv år, har de då tänkt ta med den på sina spelningar??
Nä, jag skulle nog inte vilja dansa till deras musik, däremot tror jag de är en höjdare att underhålla på firma fester o. dyl.

Elisa's kan jag tänka mig har en framtid i dansbands världen och även Willez, men då bör deras sångare ta lektioner hos en sångpedagog som lär honom använda sin röst på ett bättre sätt.
Jag skulle också rekommendera dem att låta sin keybordist försöka sig på att sjunga nån låt.

Bäst på hela kvällen var i mitt fall att få dansa till Jannez både före och efter TV sändningen, visserligen fick jag världens smäll på armen under min sista dans för kvällen.
Jag har nog aldrig haft ett sådant distinkt blåmärke någonsin förut efter att ha varit ut och dansat, ont gjorde det också. Nåja det försvinner väl så småningom, får lov att ta på mig långärmat en tid framöver.

För mig räcker det att ha bevistat DBK live en gång, kul att vara där, men bäst gör det sig i TV.

Inga kommentarer: