tisdag, juli 26, 2011

Danshelg eller...

Jag blev hämtad på fredagen kl 20:00 i Oskarshamn för snabb färd ner till Kalmar. Vi hade tänkt oss att dansa på Skälby loge. Streaplers spelade där och det kändes som att det kunde bli en bra fortsättning på semestern för mig.
Vi möttes av regn när vi närmade oss Kalmar, men det var fortfarande mycket varmt. Klockan 20:58 parkerade vi utanför logen, snabb dusch och sen var det bara att kasta sig ut i dansens virvlar.
Det blev en något lugnare kväll än vi väntat oss, det var en till större del äldre publik än vi trott. Det blev ändå några trevliga danser och man kunde ju stå och lyssna Till musiken om inte annat.
Besöket på Skälby loge kunde också jämföras med att vara i en ångbastu, det var väldigt varmt och fuktigt.
På lördags morgonen flyttade vi oss till ett handelscentrum där vi tillbringade större delen av dagen, gåendes mellan olika butiker.
Lite ny musik inköptes, en leksak till Caisa, något klädesplagg till mig och givetvis nåt gott att äta.
När eftermiddagen kom startade vi vår färd mot Rangelstorps loge i Mariannelund. Donnez spelade där och vi tyckte det kändes kul att ha hittat en ny loge att besöka, som låg i rätt färdriktning mot hemmet.
Logen var inte lätt att hitta till trots GPS och karta lyckades vi köra fel en gång, men tillslut kom vi rätt och anlände i lagom tid för att hinna göra oss i ordning för att hinna till dansen som ovanligt nog började 20:30. Logen var inte så jättestor, men ganska trevlig och med bra parkerings möjligheter för husvagnar / husbilar.
Den här kvällen var det om möjligt ännu äldre publik än på fredagskvällen, men Donnez spelade bra och jag hade lagom trevligt ändå. Däremot såg jag en mig nära bekant stå mest hela kvällen och beundra logens konstruktion.
Ja då är det väl bara att se fram mot kommande semester veckor och göra nåt bra utav dem.

Inga kommentarer: