torsdag, augusti 04, 2011

Semester tider är härliga tider

Jag har nu hunnit till slutet av min tredje semestervecka, så bra man har det i sommar Sverige.
I lördags åkte vi upp till Torsåker för att dansa till Gamblers, det var skoj.
Det var inte så värst mycket folk, kanske kring 200 eller så, men det räckte till ändå.
Vi träffade vänner från Södermanland och Dalarna, alltid kul att träffas.
På söndagen tog vi oss en sväng till svägerskan min, fick oss lite go-fika och trevligt sällskap ett par timma, sen drog vi norrut, mot Dalarna.
Rättvik blev stället för lunch paus, där vid Siljans strand blev vi kvar ett par timmar för att vila och titta på en och annan tjusig bil. Det var nämligen dags för Classic Car Meet 2011.
När vi skulle fortsätta till Mora att par timmar senare hamnade vi i cruising kön, lite udda men kul.
Nattläger vid Siljan blev det i Mora, så underbart vackert att se solen gå ner och kunna blicka ut över sjön, mmmm mumma för själen.
Måndagen ägnades åt lite sightseeing by foot innan vi styrde vår resa ner till Borlänge och Tyllsnäs camping, för att njuta av solsken och lättingliv (läsa och vila).
Smolket i semester bägaren var ju det att en elak liten bacill tagit fäste i gubben min, eländes sommar förkylning - så på tisdagen när det var dags för dans till Wahlströms var det bara jag som hade nöjet att gå in o dansa.
Trevligt och varmt var det, lagom mycket med folk, trängseln var inte alltför svår och man kunde hitta en o annan bekant bland danspubliken. Tänk att det är så trevligt att dansa i dessa trakter, har ju återvänt till Dalarna/Gästrikland i snart 20 års tid, och tror nog att jag lätt kan säga att det är här dans känns som roligast.
Tyvärr blev det inte fler dans kvällar än dessa, eftersom det inte känns helt ok att lämna sin bättre hälft i husbilen och själv roa sig, så vi bestämde oss för att återvända hem för att kurera förkylningen och planera kommande utflykter.
Onsdagen blev resdag och givetvis dans för mig, då Jannez var i Borensberg på kvällen, och det går inte att missa när man bor i närheten.
Riktigt trevligt, varmt och bra stämning, det blir det oftast när Jannez spelar, det är väl de Jämtländska tongångarna som gör gott i själ och hjärta.

1 kommentar:

Boel sa...

Jag träffade Markku i Hofors och han berättade att ni fått vända hemåt p g a förkylningen. Åh, så eländigt, hoppas gubben mår bättre nu och att du inte blivit smittad! Det är inte utan att jag avundas er därnere som ändå har relativt korta sträckor till danserna. Blir kanske inte så ruskiga kostnader, trots husbil. Det verkar ju så himla mysigt!