måndag, december 17, 2012

Söndag kväll / Måndag morgon

Helg aktiviteter av varierat slag har det varit.
I fredags så hade vi en riktigt trevlig julfest med jobbet, vi var över 70 glada arbetskamrater som träffades och åt lite julmat, sjöng visor, hade frågetävling och spontan disco som avslutning av kvällen.
Kvällen blev inte speciellt sen för min del, jag var hemma strax före kl 24:00, blev hämtad hem av min privata taxi, jag har det bra jag ;)
Lördag blev lite av en vilodag, lite sov morgon, lite städning och sen en skön promenad med Caisa ut i snön.
Kvällen ägnades åt lite vila och sedan avlutande avsnitt av 'Så mycket bättre'
Jag har sett alla avsnitt i år, det har varit perfekt lördags underhållning, de flesta program har jag sett på TV eftersom jag varit hemma ovanligt många lördagskvällar, pga min långvariga höstförkylning.
De lördagar jag inte kunnat se programmet direkt har jag sett på TV4 Play mitt i natten, perfekt avrundning av en lång dag för att kunna sova gott.
Nu känns det lite tomt och konstigt att inte ha det programmet att se fram mot kommande vecka, men då får jag väl längta efter jultomten som sägs ska komma snart :)
Ikväll har vi varit och dansat, vi hade två val.
Casanovas i Ljungsbro eller Mats Bergmans på Cupolen. Valet föll på det närmaste alternativet, 4 km hemifrån, Cupolen.
Jag var inte helt nöjd med vårt beslut, men ibland låter jag min vilja vika sig lite för bekvämligheten att ha nära hem.
Det blev en helt ok kväll ändå, en blandad repertoar, duktiga musiker, flera av grabbarna sjunger bra. T o m det att de spelar saxofon, det händer inte så ofta nu för tiden, och jag tycker det blir ett så fylligt och härligt ljud med en saxofon på scen.
Det var inte så många utav mina bekanta bland publiken, men ändå tillräckligt för att jag kände mig nöjd med kvällen.
En bra "mogen" afton blev det (publiken i övrigt var något äldre än vad vi är, därav det mogna), nu kanske det inte blir någon mer dans före jul, men i mellandagarna ska vi väl kunna klämma in nåt skulle jag tro.
Nu är det dags att sova en stund, arbetsdagen närmar sig.....

Inga kommentarer: