söndag, december 02, 2012

Välkommen till Visby mommo :)

Tänk att välkomnas av två fantastiskt fina barnbarn, Vide som blev 9 månader samma dag jag anlände och Ebba nu stor skolflicka på 6 år 7 månader.

Jag har inte träffat mina fina sen i augusti och det har hänt massor med dem sedan dess.
Vide blev 9 månader samma dag jag kom.
En glad och pigg kille med glimten i ögat.
Han tycker jättemycket om att busa, härma ljud och att stå upp.

En utav dagens höjdpunkter för honom är när han får möta Ebba när hon slutar skolan, han skiner som en sol när han ser sin storasyster och hon är lika glad i honom.
Ebba är en väldigt fin storasyster som tar hand om sin lillebror på bästa sätt. Pussas kramas och leker med honom i lagom portioner.

Ebba har lärt sig simma och går i simskola och lär sig mer, hon har tom varit med om sin första simtävling.
Här är det ryggsim som tränas.
Hoppa från trampolinen är jätteskoj, ingen rädd för vatten här inte.

Vi var iväg på små utflykter också. Dag på stan, det gillar alla, tom grabben i vagnen.
Vi var till Klintehamn och gick med i en Tomteparad.
Men innan det så var vi på Berså i Tofta och tog oss en…..
Gott var det, tyckte vi……..
Lite hemmamys blev det givetvis, god middag och trevligt sällskapsspel med släkten i en varm och hjärtlig miljö.
Ebba och jag pysslade lite, jag fick en t-shirt “beställning” och det är klart man ligger i för att bli klar……
Pysselstugan, vi kompletterade med tre hjärtan i rött, silver och rosa.

Fyra dagar går alltför fort och helst när man blir lite småkrasslig sista dagen och måste ligga och vila bort halva dagen då man ska flyga hem.

Men det är inte fy skam att bli ompysslad av den finaste av alla sjuksköterskor.

Tur att det inte är mer än två månader tills vi ses igen och då ska vi iväg på ett stort gemensamt äventyr.
Koh Chang
(bilderna hämtade från webben) http://www.kohchangportalen.se/



1 kommentar:

Boel sa...

Åh, vad roligt att du är tillbaka med bloggen. Jag förstår att du hade en härlig weekend med dina hjärtan, små och stora.