torsdag, december 06, 2012

Vinterland

Oj vad det har snöat här i Linköping, allting är vit vitt vitt.
Vackert, men här blir kaos i trafiken så fort det vita singlar ner.
Mycket beror nog på att vagnparken för snöröjning inte är anpassad för syftet. Återigen ser man underligt små traktorer med skopor som inte orkar föra undan snömassorna.
Traktorer med borstar istället för skopor och inte en enda väghyvel ser man till.
Nör man färdas med bil/buss är som att köra på en tvättbräda, hu det är förfärligt, huvudvärken kommer som på beställning.
Nåja det är alla fall vackert och ljust ute och inte så farligt många kall grader heller.
****
I söndags var jag faktiskt och dansade, första gången sen mitten på oktober. Äntligen har min envisa förkylning gett med sig.
Blender besökte Ljungsbro och det var riktigt riktigt roligt att äntligen få röra sig till musik igen.
Jag har längtat efter det märkte jag, men det har inte varit någon idé att ens tänka på att följa med tidigare.
Konditionen är väl inte den bästa just nu, men den räckte alla fall till en halv kväll. Min bättre hälft känner mig så väl, så han förstod att jag behövde åka hem och vila när det var dags för kvällens paus, allt för att hålla mig kry till kommande helgs nöjen.
Jag har missat massor med favorit musik under hösten, men nu är det bara att ta nya tag och hänga på danståget igen :)
Om vädret tillåter åker vi till Nyköping och dansar på fredag, Jannez är på Träffen då. Ser fram mot att träffa en hel del trevliga dansvänner där.
****
Vår morgon idag startade med att maken tyckte mjölken till frukost flingorna var ovanligt varm, och konstigt var inte det eftersom kylskåpet lagt av att fungera.
Så den här kvällen har ägnats åt att kasta mat och försöka fixa tillfällig förvaring ute i vårt förråd (som tack och lov ligger intill vår ytterdörr) och till att söka efter ny kyl/frys på nätet.
Vi tror vi hittat nåt vi vill ha, så imorgon blir det till att ta på spenderbyxorna efter jobbet och shoppa nytt till köket.
Tur att vi fick snö och lite kallt så vi kan förvara maten "the oldfashion way" tills vi fått nyköpet installerat.
Dags att sussa en ny dag har grytt.

Inga kommentarer: