tisdag, oktober 08, 2013

Dax för liten rapport om 4:e semesterveckan

Min sista semestervecka sommaren 2013 tillbringades med barn och barnbarn.
Ett "skepp" kom lastat med nästan hela finaste familjen Hult.
Här sitter Vide med sin bästis Leo....

....och här sitter Ebba med sina nya Ullareds fynd på sig :)

Vi startade vår gemensamma semestervecka med att ta husbilen och åkte västerut.
Vårt första stop blev Brunneby Musteri, några mil från hemmet i Linköping.
Där finns en hel del smått och gott att handla.
Marmelad, saft, cider, sylt, kryddor, bröd, kläder, godis och lite till.
Lokalproducerat och trevligt att köpa för att ge bort, exempelvis hårtbröd format som älgar :)

Vi fortsatte vår färd till Långerud för att hälsa på min största storebror och hans fru.
Det blev en trevlig dag med mat, prat och t.o.m ett bad i Vänern.
Det gäller att klämma in så mycket som möjligt på en dag.

Vi fick tipset av dem att åka till Nora och turista, vi hittade en riktigt trevlig plats att stå på över natten, nämligen nere vid Norasjön och den gamla järnvägsstationen.
Där fanns även ett vandrarhem som bestod utav gamla tågvagnar som inretts till boenden, riktigt mysigt verkade det vara.


Här står min co-driver och beundrar utsikten över sjön i kvällsljuset.

Morgonstund har solsken i blick, oj vad mysigt det var att vakna och ha mina älskade ungar nära. Vi hade alla sovit mycket gott, trots att Ebba varit tvungen att be mormor att sluta snarka ??!! Va, jag? ;)
Vi tog det lugnt på förmiddagen, efter frukosten gick vi upp på stan som låg två kvarter bort.

 Kyrkan uppe vid torget i Nora
 Kullerstens gator precis som i Visby, känns hemtamt för vissa ;)
 Här står vi och väntar på att få köpa glass i Nora,dagsfärsk sedan 1923 (som det står i reklamen)
Det fanns mycket gott att välja på, men vi som vant oss med att besöka Glassmagasinet i Visby tyckte nog inte att Noras kunde matcha deras. Gott var det men inte mer än så. 

 Vi hittade en jättefin lekpark där barnen och mamman fick rasa av sig ett tag
 Just nu så verkar min dator ha fått nog av att samarbeta med mig, så jag får lov att avbryta här och logga ut för denna gång.
Fortsättning följer................

Inga kommentarer: