onsdag, november 22, 2017

Helt plötsligt..........

6 månader som pensionär, och ännu har jag inte riktigt fått ordning på någonting 😜

1 maj var vi till Uppsala Funbo och hämtade hem en ny familjemedlem.
Det var en liten Allis, engelsk springerspaniel tik som flyttade hem till oss då.


Sen dess har tillvaron varit lite upp och ner.
Allis är en mycket energisk valp, hon har hur mycket ork och hitte på vilja som helst.
Jag har sett ut som en nåldyna så länge hon hade kvar sina valptänder, oj jisses vad det har varit jobbigt. Jag kunde aldrig tro att det skulle bli så. Mellan ”bitattackerna” har vi haft en glad och läraktig valp. Hon är så söt, ”helst när hon sover” har jag nog sagt flera gånger.
Vissa dagar satt jag på toa flera gånger om dagen bara för att få grina av mig lite frustration och slicka mina sår, usch vad sylvassa mjölktänder är HEMSKA.
*
Den dag sista mjölktanden trillade ur mun på Allis var det som en ny värld visade sig. En betydligt lugnaRe tid startade då 👍
Sommar och sol och sköna dagar 😃

Inga kommentarer: