söndag, januari 01, 2023

Av bloggandet blev det intet..........2021 och 2022 inte ett enda inlägg

 Det blir inte alltid som man tänker 😚 det är nog inte riktigt min grej att skriv ner tankar och sånt i en blogg. 

Däremot tycker jag det är roligt att själv kunna gå tillbaka och läsa om det vi gjort, så jag ska försöka göra lite anteckningar här, då och då. Om inte annat så kanske det är trevligt för mina närstående att läsa här i framtiden, när jag har lämnat för en annan dimension.......

Här kommer en lite resumé för 2021, januari var vit och vacker ett litet tag

Utsikt från vår balkong
Utsikt ner mot vår fina körsbärsallé

Vår fina Allis fyllde 4 år i mars
Allis håller matchvikten fint, fortfarande 19 kilo, samma som vid 1 års ålder

Ebba fyllde 15 år i april, fick en önskepresent

Ebba och hennes fina D-ponny Carizma på hoppträning i maj
Den lille Blå njuter av vårvärmen på altanen
Päronträdet i blom, Gotland är njutbar på många sätt
Ebba vill åka ut på moppe utflykt med mommo 
Jag fick äran att vara förare
Utflykten gick till Follingbo kalkbrott
Det är lugnt och vackert i kvällningen

Hemma i Linkan ville Allis svalka sig, men då ska polen vara tom
Den här "donnan" gillar inte att bada, torrsim gäller 😂

På sommarsemestern i juli var Allis och hälsade på hos Vide, lite hoppträning roade de sig med
Godis blir belöningen när det går bra

Sena augusti bjöd på bärplockning i Värmland
Lingon och blåbärs skogen med kära svägerskan

Skogen är vacker på hösten

Det blev en visit norrut I september, hem till Haparanda 
Järnvägsstationen, som spelat en historisk roll under världskrigen
Det vackra stadshotellet i Happis
Vi hyrde stuga i Luleå på Arcus camping, fint 👌


Allis trivdes i den fina naturen ute Karlsvik

Promenadstigen vid Golfängen i Luleå
Utsikt upp mot gamla LV7 området
Stadsparken i Luleå med stadshotellet i bakgrunden
Domkyrkan med stadsparken i förgrunden
Stugan ute på Arcus
Utsikten från köksbordet 👌
Allis trivdes, då hon fick sova med matte 😄

Vackra höstfärger hemma i Linköping

Visby i oktober, höstskrud i parker o marker
För många, en favoritutsiktsplats i Visby
Muren och havet
Almedalen från olika vinklar

Jag kan inte annat än älska denna stad och ö 💖
Jag blir alldeles till mig i hatten 😊
Stor delar av mina lediga stunder går åt till att underhålla min lilla Blå kompis
Vackraste och mest kärleksfulla katt jag känner

Underbara friluftsområden bjuds det på, här Södra hällarna


Gott med grillad korv när höstvindarna viner




Hösten är vacker med alla sina färger

Glad Allis ute i naturen

Advent i Gamla Linköping
Tomten väntar på alla barnen


Det blev jul för mig i Follingbo det här året




Såja, det här summerar det mesta av 2021, det blev ett år med många Gotlandsresor för mig. Gissa om jag gillat det 😍

Inga kommentarer: