lördag, juni 15, 2024

Aprilresa till min älskade ö

 Att få möta våren på Gotland känns alltid väldigt speciellt, en lyckokänslas jag inte kan beskriva i ord. Att titta ut från båtens fönster och mötas av Visbys vackra siluett och se solen bryta fram lite försiktigt 💖


När jag sedan tog vägen upp från hamnen till min kära "kollega" - farmor Hult 💕 möttes jag av de vackraste vårblommor som fyllde slänterna upp mot stan. Njutbart 😍



Fina dagar följde som fylldes med promenader, butikstittande och 18 års firande.
Vi tog en behaglig kvällspromenad, med start medan ljuset fortfarande var kvar.
Vi tog en sväng genom Follingboskogen.
Masten visar att vi strax är hemmavid.

Strax kvällsmål hemma i soffan.
Den lilla Blå mår gott med matte 💝

Så kom då 18 års dagen 🎉
Go fika på stan med familjen
Följt av utekväll i stan med finaste gänget.
18 årsdag firar man flera dagar, det är sedan gammalt 😊
"Tårtkalas" på dagen för släkt och vänner.

Följt av "finmiddag" på restaurang till kvällen.


På söndag borde man väl vila efter allt festande, men inte jag och Jenny. Vi tog oss en riktigt låååång promenad i den friska vinden.













Gissa om jag mått gott veckan som jag tillbringade på ön......JAAAAA....... och som vanligt längtar jag så oerhört mycket efter att få åka tillbaka redan innan jag hunnit åka därifrån 💖

Inga kommentarer: