torsdag, februari 22, 2007

Ytterligare en vecka har gått.....

Oj vad tiden går, nu har jag cyklat en ny väg till jobbet i en hel vecka.
Vädret har varit vintrigt, igår var det förhållandevis kallt för att vara här i Östergötland, -14 var det, det nöp riktigt friskt i kinderna på morgonen, eftersom vinden låg på.
Jag tycker faktiskt det känns riktigt bra att ha längre till jobbet än tidigare, det där med vardagsmotion är bra att få "på köpet" när man har 20 minuters cykelväg från dörr till dörr.
Jag går även till "gymet" två dagar i veckan för att träna, inte nåt avancerat men för att hålla uppe rörligheten i lederna.
Idag kände jag mig extra pigg eftersom solen kikade fram när jag cyklade dit, slutade jobba redan halv fyra, då jag nyttjade min friskvårdstimme, för att hinna träna tidig eftermiddag.
********
Imorgon är det fredag och helgen hägrar, skall bli skönt att få sova lite längre på lördag morgon, än har jag inte blivit så gammal så jag stiger upp i ottan på helgerna.

3 kommentarer:

Ebbas mamma sa...

Vad det ska bli roligt att komma till er snart igen! Vi längtar och räknar dagarna till vi får kramas med världens bästa mormor/mamma!

Kallt har vi också, det har bitit rejält i kinderna idag med blåst och många minusgrader (vet inte exakt hur många...) Sovmorgon får nog inte vi, men det gör inget när man väcks av världens finaste solstråle :-)

Anonym sa...

Vi längtar oxå tills ni kommer,och det där med sovmorgon, det var inget man saknade när man hade ett litet gryn som var soligt och glatt de flesta morgnar man vaknade. Tänk att jag hade det lika bra "beviljat" som du nu...måste ligga i generna, det där med gott humör som liten plutt!
Mamma

Ebbas mamma sa...

Mmm, men ligger det i generna, då fasar jag för den dagen Ebba blir tonåring...