torsdag, mars 29, 2007

Långpromenad!

I eftermiddag har jag och Caisa tagit oss en lång och behaglig promenad från Berga ner till Kinda kanal.
Det var så härligt, en del vi mötte gick klädda i t-shirts, joggare sprang med kortbyxor och folk satt på bänkar vid kanalen och åt pick-nick mat.
Det känns helt underbart att det är vår redan nu, man har ju inte fattat att det är sån stor skillnad på att bo här i Östergötland mot att bo uppe i Norrbotten.
Visst är det väl fint med snö och fina dagar ute på isen, men jag blir alldelens lycklig av att redan nu få se alla fina blommor och träd som knoppas.
****
Ebba mår bättre i dag än hon gjorde igår, så det går åt rätt håll med henne =0) då blir man glad i mormors-hjärtat!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fast jag kan sakna den norrländska vårvintern... Men det är inte helt fel med vårblommor och grön gräsmatta i mars :-D

Etelpetel sa...

Jag förstår att du kan sakna den norrländska vårvintern, skall sanningen fram så är det helt fantastiskt underbart att sitta i en snödriva när solen steker och dricka varm choklad och äta mackor till. Det är nog i mitt tycke den bästa tiden av vintern, just innan den skall töa bort!
Vi bodde så bra till så varje eftermiddag efter jobbet, gick vi ut på isen med Caisa och busade och hade det jätte skönt.