onsdag, mars 28, 2007

Mormors-rapport

Ebba har legat på sjukhus i natt!
Läkarna tyckte det var lika bra att ha henne under observation och gav henne dropp natten mot idag, hon har sovit och återhämtat krafter. Vätskebalansen är "upprätad" och förhoppningsvis får hon behålla den vätska hon nu kunnat inta.
Det är inte roligt när så små barn bara kräks o kräks, då vill man vara "mirakel-makare" och trolla bort allt det obehagliga.
Nu har Ebba och familjen i alla fall fått åka hem till sitt eget, och vi hoppas att allt återgår till det vanliga så småning om.
Nästa vecka är det påsk och veckan därpå är det 1-års kalas i Visby, det blir dubbelkalas, eftersom Ebba och hennes jämngamla kusin (endast ett par timmar skiljer dem åt) skall fira sin första födelsedag tillsammans.
Jag tycker det skall bli så roligt att möta våren på Gotland igen, jag minns hur fint det var förra året när vi gick och väntade på att Ebba skulle göra entré.
****
Snart är det helg igen, jag kan inte begripa att veckorna har en sån faslig fart, det är ju aldelens nyss som jag snörde av mig dansskorna, och nu skall jag snart få knyta på mig dem igen.
Fredag blir det Norrköping och Casanovas, på lördagen blir det att besöka ett nytt ställe, Huskvarna Folkets Park med favoriter som spelar - Jannez - det känns kul att få köra ner längs Vättern, det är så vackert tycker jag.
Det känns som "mini-semester" över kvällen - nåt att se fram emot som sagt.

2 kommentarer:

Ebbas mamma sa...

Ja nu är vi hemma igen. Skönt skönt. Hon mår bättre redan våran tappra lilla tjej, och det hon fått i sig har fått stanna. Nu ser vi fram emot att mormor kommer och pysslar om oss!

Etelpetel sa...

Jag ser verkligen fram emot dagarna tillsammans med er. Längtar som ett barn på julafton!