söndag, mars 11, 2007

Än en gång mitt i lördagsnatten....

det är lugnt och tyst runt omkring mig, alla sover förutom jag...........
Jenny och Ebba kom i fredags, vi hade öppet hus på nya arbetsplatsen, dit anlände mina båda flickor tillsammans med min"gubbe" - och gissa vad, precis utan för ytterdörrarna hade Ebba somnat - tågresan hade varit mycket spännande för den lilla damen.Det var mycket nya intryck som skulle smältas, bland annat det av en mamma (=0) som inte mådde så bra utav x2000:s framfart, så det behövdes en tupplur.Lilla gulle-hjärtat sov så gott, men när hon vaknade så var det med en viss tveksamhet hon tittade på mormor som stod längtansfyllt väntande och tittade på henne - sen sprack det upp - världens soligaste underbaraste leende, gissa om det kändes ljuvligt!!
Efter att vi shoppat middagsmat åkte vi hem till Caisa och "husse", det var ett glatt mottagande, Caisa var sååå glad när alla tre "tjejerna" kom in genom dörren.
Vilken tur att våran vovsing är en godhjärtad varelse - hon är så försiktig med Ebba - och väldigt nyfiken på det Ebba företar sig, mycket att kolla hela tiden.
*****
Lördagen har vi ägnat åt shopping, vi tjejer. Vi har så att säga gjort Linköping-city osäkert. Vi promenerade in längs Tinnerbäcken, solen sken och det var jätteskönt, vi stannade och tog några foton längs vägen.

























Vattenfallet är så vackert att gå förbi så vi var tvugna att fotografera det.
Sen besökte vi Batink och köpte en jättefin Molo-dress åt Ebba. Ohlsons tyger besöktes för att hitta nya tyger åt Jenny för att skapa fler "kreationer". "Hippa" klädesplagg sågs på och även införskaffades åt de äldre tjejerna. Ebba kände för att prova ett par nya skor, det var kul tyckte honLunch paus på Café Gränden, mmmm så gott, vi köpte oss varsin rostad baguette med kyckling/skinka & ost. Jag lyxade till med en varm choklad med tillhörande vispgrädde (jag vaktar inte vikten) Jenny var förståndigare och tog kaffe, Ebba åt Farmargryta - mycket god verkade det som.
Stadsturen blev lång, vi var borta från 10 till 16, trötta men glada vandrade vi hemåt, stannade än en gång för att fotografera, men då vid "laxtrappan" nära hemmet.






=0) vi tycker om vatten-bilder. Jenny har en gång i världen sagt
"Mamma du måste ha varit fisk i ditt förra liv, eftersom du är så förtjust i vatten", och det är faktiskt så, närheten till vatten betyder jättemycket för mig.
Kvällen har ägnats åt bus med Ebba och hårfärgning på Jenny samt titt på Melodifestivalen, tyvärr Carina så vann The Ark och inte din favorit Måns...............

Kul att höra av dig här i min "tankeruta", det gladde mig mycket!

Nä, nu börjar klockan vara mycket, dags att släcka ner i hemmet och slumra en stund innan morgonen kommer, vi har tänkt ta oss in till stan igen, men då för att titta på Sebastian och Magnus Carlsson som uppträder på Trädgårdstorget imorgon tillsammans med Anna Book och Jimmy Jansson, vi hoppas på fint väder.
Hoppas ni sover gott Zzzzzzzz

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad skoj att se bilder från er helg! Ni verkar ha haft fullt upp och jag förstår om mormodern är några hundralappar fattigare ;-)

Snygg mössa Ebba har förresten! Hon ser precis ut som min prinsessa när hon var i samma ålder... *nostalgisk*

Hälsa Ebba och Jenny och ha en fortsatt härlig tid tillsammans!!

Etelpetel sa...

Ja du vi har rotat i botten på börsen ett par gånger denna helg =0) och det har varit lika trevligt varje gång vi hittat nåt att betala för.
Shop-oholics blir vi när vi träffas dotra o jag, det är svårt att låta bli när man är lite sko och kläd-manisk i själ o hjärta, fastän manin numera är inriktad på andra än mig själv.
Jenny o Ebba har fått hälsningarna framförda.