onsdag, mars 07, 2007

Oj vad glad jag blev...........

jag hittade nämligen en kommentar utav någon annan än min älskade dotter här på bloggen.
Det behövs alltså inte mer än det för att göra mig glad i hjärtat!
Tack Lillasysteryster för dina "tjyv-tittar" här hos mig, jätte skoj att du skrev några rader.
Jag kan erkänna att jag ibland tittar in hos dig också och läser och ser på bilder av dina små gryn, du skall veta att jag är väldigt glad att Jenny har fått så fina vänner på Gotland.
*****
Det blev dans i Örebro i går kväll, kul var det att se Jan-Åkes (gitarrist och kapellmästare i Expanders) min när vi dansade förbi då de inledde kvällen med sin första låt =0). Han kunde inte låta bli att kommentera det i mellansnacket mellan låtarna.
"Här kör man 98 mil från Piteå för att spela i Örebro, och bland de första man ser på dansgolvet är ett par hemifrån Luleå" (han hade inte koll på att vi flyttat), efter en halv timme var det dags för Casanovas att spela, som vanligt toppen bra, man blir så glad i hela kroppen av deras musik. Vilken "entertainer" han är Henrik Sethson som är front figur i bandet. Han sjunger med sån inlevelse vare sig det är lugna eller riviga låtar.
Han vet verkligen att bjuda publiken på underhållning.
Casanovas spelar faktiskt i Ljungsbro på söndag, men jag har dansat färdigt för den här veckan, vi får nämligen besök här hemma i Linköping till helgen EBBA och JENNY kommer, det skall bli så skoj att få rå om sina flickor igen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vad kul att du blev glad! Ja, då finns det väl ingen anledning för mig att smyga runt här längre ;-)

Jag tycker det är så häftigt att läsa om allt ert dansande och det är tufft av er att hålla igång som ni gör! Jag blir ju trött av att bara läsa om alla timmar ni spenderar på dansgolvet. Det måste verkligen vara en bra motionsform!

Ha det bäst och sköt om dina älskade "avkommor" som antagligen är på plats hos dig nu (eller i alla fall på god väg).

Unknown sa...

Du har förresten en utmaning att hämta hos mig!

Anonym sa...

Halloj!

Här kommer det en till som "tjuvläser" lite då och då. Jag måste instämma i Lindas ord, jag är såååå imponerad av erat dansintresse, helt fantastiskt. Sitter här och ser på melodifestivalen, Erik är hos Klas, herrträff tror jag att det var, kul. Vi har fällt träd och brännt upp en massa ris på vår blivande stugtomt idag, det känns i kontorskroppen, somnar nog gott i kväll.
Jag röstar på Måns ikväll.

Ha det mysigt, hälsa de andra, speciellt Ebba.