lördag, mars 29, 2008

Helg ........igen!!

Nu har vi haft "vinter" i ca 1 vecka, men idag kom värmen + 10 har vi haft, och det räckte för att skrämma iväg snön.
Helt plötsligt så sjönk all snö rakt ner i backen??
Nåja det kändes ganska ljuvligt med vårvindarna som drog runt kinderna i förmiddags när vi gav oss iväg till Beviks för att titta på vårens MC-nyheter och en nostalgisk återblick på en Honda Shadow 600 som var min instegs-cykel


Det är inte utan att man blir sugen igen........här har MC:na brummat runt hela året, givetvis med tilltagande antal nu när våren gjort sig påmind.
****
Kontraster finns det.......igår ringde dottern mig, hon o Ebba var uppe i Klöverträsk på besök, snö, -10 grader och soligt. Då slog "hemlängtan" till för bråkdelen av en stund.......det känns så konstigt att inte vara "hemma" när "ungen" är där.
De hade åkt ner till "kusten" för en stads-titt och satt på Waldorf och åt kinamat, Ebba tittade på fiskarna i det stora akvariet som finns på restaurangen och utanför fönstren var det fullt med folk som promenerade på den plogade is vägen i Norra Hamn - jag kunde se det framför mig - Luleå är så fint - vad glad jag är för att ha bott där i över 25 år - en vacker sommar och vinterstad
****
Just det, jag har ju varit sund ett tag, sen Påskdagen har jag tagit mig en dryg timmas promenad så ofta jag "orkat" och benen tålt......det har blivit ca 10.000 steg x 5 dagar, det kändes faktiskt lite tungt att dansa igår kväll.
Vi var till Norrköping och svängde till Kindbergs, och spänsten var väl inte den bästa, kanske dags att inse att man är "en gammal gumma", så idag blev det ingen promenad eftersom vi ska iväg och dansa till Date och Titanix på Cupolen i kväll och även imorgon till Ljungsbro där Perikles spelar.
Det börjar bli dags att slänga sig i duschen.................

2 kommentarer:

Jag = Crillo sa...

Regnig hälsning från ännu mer norr = Mattila 309 :-) Här lär nog snön försvinna fort om det fortsätter som idag...Regnat mellan blötsnö-oväder. Plusgrader hela helgen så det går åt rätt håll. Noels önskan om miniskoter får vi nog lägga åt sidan denna vinter. Kram till dig "gammal gumma"

Anna-Carins Äventyr sa...

oj! man blev ju lite Mc-sugen!!
Men det lär dröja, här ligger som sagt snön djup ännu och vägarna är glashala......
Så nog är det kontraster alltid.
// anna