torsdag, maj 08, 2008

Mitt mellan hägg och syren!

Helt underbart, varje dag är jag glad över att få leva i den stund som är just nu.
Det är så fint med allt som blommar och doftar.
När jag cyklar till jobbet på morgonen känner jag häggen som doftar friskt o gott, och helt plötsligt så ser jag att syrenerna har fått blommor och i nästa stund passerar jag en magnolia som har de vackraste blommor man tänkas kan........... det är som i ett äventyr.
Jag har väl aldrig varit någon växt fantast - men det finns så mycket nytt att upptäcka när man bytt landsdel...........tror inte att jag någonsin kommer att ledsna på synintrycken så här i början på sommarsäsongen.
I kväll har vi varit ut på en längre cykeltur, det blev ca 1,7 mil, runt stan. Vi cyklade genom centrum och längs Stångån/Kinda kanal och en sväng längs Tinnerbäcken, överallt satt folk i gröngräset med picknick korgar eller vid engångsgrillar och åt middag.
Jag förundras över att det är så vanligt här i stan att ge sig ut på e.m till parker och grönområden för att äta middag, men det är en trevlig vana tycker jag.
Snart är det helg igen, dans står på programmet, ev blir det Arboga imorgon, Bhonus spelar där. På söndag är det säsongsavslutning till Casanovas i Ljungsbro och på onsdag är det premiär i Jönköping på Fröjden för sommarens utedanser, så det finns att välja på!

Inga kommentarer: