onsdag, maj 07, 2008

Sommarvärme

+21 den 7:e maj.......... det känns som sommar redan nu.
Folk går lättklädda redan på morgonen, jag har så svårt att fatta att det kan vara så här.
Man är ju van att värmen inte kommer föränn slutet av juni................"så var det i alla fall förr i tiden" (ja jag låter väldigt gammal nu)
Jag njuuuuter av tillvaron, det känns bra att finnas här och nu!
Middag på balkongen har det bjudits på i ca en veckas tid, och en liten middagslur i solstolarna efter det, lyxigt värre tycker jag!
Hoppas nu att inte det här är den enda sommarvärme vi får i år, så vart det ju förra året, maj och början på juni var fantastisk men sen blev det inte många varma och soliga dagar mer.
Nåja, man får ta det som kommer...............
............som att man har ont i handleden, var till läkarn i dag, värkbruten gammal tant, fick lite inflammationsdämpande medicin, hoppas det ger med sig.
Har ju tyckt att farbror doktorn ser så bekant ut, tills jag kom på att det var en utav medlemmarna från Hootenanny Singers (det tog två besök att komma på det - ålderstecken =0) det är förståss ett antal år sedan det begav sig för den kvartetten..........ca 40 år........hur gammal är man ??????????
Tur att sinnet är ungt!

1 kommentar:

Anna-Carins Äventyr sa...

HA HA Ethel!!!
Uppe hos oss är det som förr i tiden.... Ingen sonmmar i sikte -2 grader i morse!
KRAM KRAM ANNA