söndag, december 21, 2008

4:e advents ljuset är tänt

......dagen har varit strålande vacker.
Jag har haft sovmorgon till ½ 12, givetvis med anledning av sent (eller tidigt) sänggående.
Vi var till Örebro och dansade igår kväll.
Bhonus spelade upp i Brunnsparken. Det blev en riktigt trevlig kväll fastän det inte var så väldigt mycket utav det "vanliga" dansfolket där.
Bhonus lät lite annorlunda än tidigare, kan det bero på att Tomas Edström slutat? Men de var definitivt lika roliga att dansa till som förut.
När vi väl var hemma igen så var klockan kring ½ 3 och då skulle vi givetvis se det inspelade finalprogrammet utav Dansbandskampen. Det gick som förväntat (inte önskat). Roligt att se i alla fall. Jannez var mina favoriter bara för att de är BÄST!! Ingen kan sprida genuin dansglädje så som de gör. Det är mitt helt personliga tyckande!
Däremot så hoppas jag verkligen att vi får möjlighet att dansa till CC & Lee någongång här framöver, bara för att få se och höra hur de funkar på vanlig dans (4 april är de här i Linköping på Cupolen fick jag just veta)
När vi hade tittat klart på TV:n så var klockan kring ½ 5, därav den långa sovmorgonen.
Min kära make fick inte sova längre än till 8, då tyckte Caisa det var dags att stiga upp - hennes frukost hägrade!
Lite dåligt samvete har jag nog för att jag inte hör att hon vill ut, det är ALLTID husse som stiger upp med henne - han är en PÄRLA!
Jag bestämde redan i går på dagen att jag och Caisa skulle ta en söndags promenad. Vilken tur vi hade att vädret var så fint.
Värmen och solen gjorde att vi blev både leriga och blöta.
Caisa fick bada när vi kom hem - nu doftar hon gott och är blank och fin i pälsen! Men imorgon efter förmiddags promenaden lär hon vara lika dyngig igen, eftersom vi just nu har +6 grader utomhus och marken är riktigt blöt.
****
Imorgon blir det resa av, efter jobbet drar jag till den vackra ön i Östersjön. Julfirande väntar med familjen Hult.
****


Inga kommentarer: