lördag, juni 20, 2009

Midsommar, sol, regn varmt, kallt...svensk sommar

Här sitter vi i morgontimmarna och nästan hurves.
Igår var det i alla fall soligt och ca 20 grader varmt här i Örebro, så det får vi vara glada över.
I torsdags var vi i Hågelbyparken och dansade till Expanders, det var inte riktigt någon höjdare .... visst spelar Expanders bra och har många låtar på sin repertoar som jag gillar jättemycket, men jag lyssnar hellre på det om jag ska ha upp mitt "partaj" humör, men det gav mig inte något spritt i benen under dansen. Men så är det ju, smaken är så olika, många tyckte säkert det var toppen.
Vi hade i alla fall tur med vädret stundvis, under resan upp så öste regnet ner till bara någon mil innan Tumba, sedan hade vi uppehåll med regnet till ca 22.30, sen började det igen. Tack o lov för segeldukstaket!
Efter dansen fika vi lite gott i vårt "kök", sedan körde vi till Kungsör för att sova.
Fredagen tillbringade vi i vila här i Örebro, jag läste o gubben samlade energi. Vår tanke var väl kanske att ha en dansfri kväll i går, men vi tog en vild chansning och satsade på Chiquita i Brunnsparken (mogen moget), och tänka sig en sån trevlig kväll det blev. Det var inte särskilt mycket folk och medelåldern var nog ganska hög, men musiken var väldigt lättdansad. Repertoaren var inte den jag skulle ha valt, men jag kunde nog texten till de flesta låtar som spelades = de var från "ungdomens dar", förutom en låt - årets vinnarlåt från schlagerfestivalen! Det var så oväntat och samtidigt var den givetvis anpassad för att dansa till, så det blev riktigt bra.
I kväll ska vi dansa till Wahlströms, det gjorde vi även förra året på midsommardagen. Då hade vi jättetrevligt, därför är man givetvis lite fundersam om det kan bli lika bra i år - det lär väl visa sig.
Dagen har vi tänkt tillbringa med att besöka en medeltida marknad i Vintrosa, ca 2 mil från Örebro, så vi hoppas på att regnet ska hålla upp ett tag.

Inga kommentarer: