söndag, juli 05, 2009

Dax för uppdatering

Oops vad tiden flyger förbi.
Har ju inte tagit mig tid med att få mina tankar på pränt, det har varit alltför mycket annat på G. Dans har det varit flera gånger, både Uppsala och Hågelby förra helgen.
I Uppsala njöt vi till tonerna utav Bhonus, det var en mycket trevlig kväll, lagom mycket folk hade sökt sig dit, man slapp trängas och det är kul när det är musik man gillar riktigt mycket.
****
Lördagkvällen tillbringade vi i Hågelbyparken dansandes till Highlights. Det var inte lika roligt. Jag som alltid blivit glad av att dansa till Highlights, var inte alls nöjd. Repertoaren gav mig ingen dansgädje, till saken hör att vi var väldigt få som sökt oss dit - kanske 100 personer.
Det lär nog dröja ett bra tag innan vi kommer att dansa till den orkestern igen.
****
Söndagen var helt fantastisk, vi tog en "lagom" cykeltur på 5 mil, till stor del längs Göta Kanal. Det var mycket folk i farten, cyklandes, gåendes, badandes och "båtandes". Solen strålade från en klarblå himmel, temperaturen visade på 30 grader.
Underbart helt enkelt! Vilken lycka att bo så nära Sveriges blå band, hoppas göra fler cykelturer längs kanalen den här sommaren.
****
Mycket att göra på jobbet givetvis, bokslutstider närmar sig, men det hör ju sommaren till sen många år tillbaks för mig.
För att "orka" har jag tagit mig till gymet, tränat tre ggr under veckan, mmmmm det känns gott i "gamm-kroppen" - hoppas träningsivern håller i sig framöver.
****
I onsdags var det premiär för sommardans i Borensbergsparken, där spelade Gamblers. Det var inte så väldigt trångt där, lite kan väl det förklaras av att många var på Öland och dansade. Det var varmt och gott, lite mygg och mycket glädje.
****
Rackarns vecka till att gå fort, det måste betyda att det är roligt nästan jämnt, jag har kört mc till jobbet varje dag nu i två veckor - det tycker jag är en trevlig start och avslutning av arbetsdagen. Det blir ju inte att köra så mycket mer än det eftersom vi ska hinna med både dans, husbilsutflykter, vara med Caisa och även sköta hemmet lite grann.
****
Så var det lördag igen och vi satt givetvis inte hemma och deppade utan vi tog oss ner mot Nässjö och Björnholmens loge, Blender och Wahlströms spelade där. Det blev ganska mycket folk, trångt, varm och stökigt - golvet var lite jobbigt eftersom det var väldigt fuktigt i luften och det lade sig även på golvplanken.
Vi gav upp vid 23:30 ca - då styrde vi hemåt - den vackra vägen längs Vättern. Den är lika vacker i halvmörker då man ser nattljusen från Jönköping när man kommer ner för Klevalidsbacken i Huskvarna som den är i dagsljus och man passerar Gränna med Visingsö där ute i sjön.
Tänka att ha förmånen att se detta fina med jämna mellanrum.
****
Söndagen bjöd på lite svalare väder, en kortare cykeltur (1,5 mil) och födelsedagsfirande för Caisa, nu är hon 4 år.

Inga kommentarer: