fredag, augusti 07, 2009

Förkylt var det här!

Ujujuj så trist att det bestående minnet av 2009 års semester blir SJUK. Först var det ju magsjukan på Gotland och nu min förkylning som inte har blivit bra än, så det har blivit mycket vila denna vecka.
Inte en dans har jag kunnat vara med om. Vi fick ställa in tisdag i Örebro som jag sett fram mot så mycket, det var Casanovas som spelade där och det är så längesedan jag hörde dem så det hade varit kul, men icke sa Nicke.
Onsdag fick jag snällt sitta hemma o läsa en god bok medan lilla gubben roade sig i Borensberg, säsongsavslutning till Bhonus. Favorit orkester för mig - mycket trist att måsta avstå.
Torsdag hade jag sett fram mot att åka till Hågelby och dansa till Jannez, men av det blev det inget. Det visade sig att det blev publikrekord för i år igår kväll. Lika bra att man var hemma då =0)
Vilken tur då att vi var ner till Jönköping i tisdags så jag har fått lite nya vyer innan för pannbenet. På hemvägen stannade vi till vid Brahehus så jag fick njuta av lite ruiner. Min fantasi får verkligen flöda fritt när jag vandrar runt och tittar på sådana här gamla historiska ställen.
Caisa njöt också utav vindarna som blåste uppe på höjden denna varma sommardag!

Veckan har varit helt underbar vädermässigt, strålande sol och VARMT, precis som det var i början av sommaren.
Vi har egentligen haft väldig tur här i Linköping, det har ju inte regnat lika mycket som det gjort på vissa ställen i landet, så på det stora hela ha det varit en bra sommar.
Någon lugn och stillsam cykeltur har det ändå blivit denna vecka bl. a förbi Tannefors där det finns ett så fint vattenfall.

Inga kommentarer: