fredag, augusti 07, 2009

Underbara fredag

Cykeltur genom stan, ljumma vindar som blåser kring kroppen. Lugnt tempo i stan - det är så skönt att var ledig och bara vara.
Eftermiddagen har tillbringats liggandes i en solstol på balkongen, temperaturen på underbara 30 i skuggan.
Mellan slummer stunderna läser jag på en deckare av Jan Sverre Syvertsen, 'I det fördolda', lagom spännande och lättläst.
Middag i solen och därefter fortsatt läsning. Gissa om jag mått gott!
Min bättre hälft har givetvis var betydligt nyttigare än jag, förutom de dagliga promenaderna med Caisa och cykelturen på ca 2 mil har han varit och shoppat lite klick-golv på IKEA.
Vi har ju tänkt lägga nytt golv i kök, hall och sovrum, och nu har vi äntligen bestämt vad vi ska ha, nu är det "bara" själva jobbet kvar.
Eftermiddagen har han tillbringat med att planera själva golvläggningen lite lätt, och jag har fortsatt mitt lättjefulla liv ute på balkongen med boken. Klockan nio på kvällen var det fortfarande 23 grader ute, jag fick sällskap av Caisa som lade sig i min famn, hon tycker att matte är en riktig tråkmåns som läser istället för att sällskapa med henne. Där satt vi ändas till skymningen föll och mådde bra.
Till min stora glädje börjar till och med förkylningen att ge med sig, de känns som att livet återvänder till den piggare sidan igen - HÄRLIGT!

Inga kommentarer: