tisdag, augusti 04, 2009

På hemmaplan

Har nu hunnit in på den tredje semesterveckan, jisses vad tiden går fort!
Satt och läste det jag skrivit här på bloggen i fredags när jag satt på E4:an o skrev innan vi skulle stanna i Uppsala.
Hemska tider så mycket skrivfel det var..........det är inte helt ultimat att sitta i bilen och skriva när solen lyser in och ger blänk på bildskärmen så man inte alls har koll på vad det blir för resultat utav det man håller på med. Nåja nu har jag korrigerat lite så det känns mer acceptabelt.
Hur vart det då med Schytts, jodå helt ok, visserligen tyckte jag inte att orkestern var helt samspelta med varann, men det var ändå dansvänligt och hög igenkänningsfaktor på låtarna. De flesta texter kunde man sjunga med i om man ville.
Det blev en kul kväll som avslutades med ett medley på gamla rocklåtar, mycket oväntat men kul och snabbt som bara den.
****
Lördag blev en toppenkväll som avslutning av denna 5 dagars dans fyllda resa, vi var då på Brunnsparken igen, de som spelade var Blender. Det var mycket folk och det var bra stämning och jag hade verkligen roligt.
Vi stannade kvar i Örebro och sov till morgonen trots att det bara var ca 13 mil hem, irriterande nog så kände jag mig lite förkyld när jag slog upp mina "melerade"........detta gillas icke!
****
Söndagen gick nog mest åt till att läsa och sova för mig, är det semester så är det.
Jag har hunnit läsa tre böcker (lättsamma romaner) sen semestern började och är nu inne på min fjärde. Kajsa Ingemarsson är för tillfället den författare som tilltalar mitt loja semestersinne.
****
Idag har vi tänkt ta oss en utflykt nedåt Jönköping, så det är väl dags att gå och kamma till sig och slänga på sig ansiktet så inte omgivningen behöver förskräckas så mycket. Vädret är bra för en biltur, just nu 19 grader och halvklart.

Inga kommentarer: