lördag, augusti 15, 2009

.....forts av fortstättningen.

Fredag var det ja, och Lugnets skidstadion.
Ett helt underbart ställe att tillbringa dagarna på när det är soligt och fint och man har ledigt. Vi beslöt oss för att försöka klättra upp för hoppbacken. Trodde nog att det skulle bli lite tufft, men inte att det skulle visa sig så svårt så vi skulle ge upp.....men så blev det.
Vi kom till den nivå som visar att backhopparna landar på 120 meters längd, då fixade vi inte mer, till och med Caisa började rasa neråt när hon blev för "stojig" och ville busa.
Vi bestämde oss för att gå ner igen och ta skogsvägen upp till toppen av berget.
Här ska klättras är det tänkt.....

En bit på vägen............

Jag tittar ner från 120 meters nivån till gubben på 128 meter.

Dags att ge upp och vända neråt igen, höll på att ramla bakåt när jag tog fotot uppåt toppen.

Här blev det stopp för oss.
Det får bli skogsvägen. En bit upp finns denna uppmaning.
Utsikten är hisnande.

Vägen är lätt att följa.
Vår ständige stigfinnare.

Vi har nått vårt mål!

Det är så vackert när man blickar ut över Falubygden, om vi inte hade flyttat till Östergötland så skulle det nog ha blivit Dalarna om jobb funnits.

De båda backarna är byggda med 500 ton Svenskt Stål
Vi hade lätt kunnat stanna kvar här uppe på bergets topp om det inte var för att vi skulle dansa i Karlsbyheden på kvällen. Sundéns loge bjöd ju på Jannez som kvällens clou.
Min vana trogen hinner jag inte skriva allt jag tänkt mig (inte bara shopoholic utan även tidsoptimist) så jag får fortsätta imorgon är vi kör hemåt.
Ikväll (lördag) blir sista danskvällen innan semestern är slut och vardagen och jobbet tar vid på måndag.
Hur ska vi nu klara oss när vi har 6 dagars dans i kroppen och lika gärna kunde fortsätta lika många dagar till.
Vi är båda förundrade över att det inte känns av nåt i "gamm-benen", för när vi var ca 10 år yngre var vi lite "tagna" i kroppen när vi dansade fem kvällar per vecka under sommar perioden.
Summan av kardemumman är, vi blir bara bättre med åren, orken tar aldrig slut - gott hopp om framtiden =0)

Inga kommentarer: