fredag, augusti 14, 2009

.....forts på vår resa

Onsdag alltså, vi startade från Broby på morgonen och åkte till Vingåker där vi (mest jag) besökte Outletbutiken och shoppade en klädtrasa eller två. Jag var även in till Iitallas outletbutik och köpte två asietter till min Ostindia servis som min kära mamma började samla på åt mig när jag var väldigt ung.
Då tyckte jag inte alls om den och satte inte mycket värde på porslinet jag fick, men med stigande ålder och med vetskapen att min mamma tyckte om servisen så betyder den numera mycket för mig.

Efter avslutad shoppingrunda och en mycket god lunch bestående av rostbiff och potatisgratäng (inkl sallad o bröd) för 55:- körde vi mot Eskilstuna och sedan till Barvagården.
Där fanns också jättebra parkeringsytor för husbilen i en lite tallskogsdunge. Behovet att röra på sig är ganska stort när man sitter och åker timme ut och timme in, vi tog därför en promenad i den sörmländska skogen och tittade på det naturen bjuder.

Skogens läckerheter som jag inte sett till sen tiden hemma i norrbotten LINGON!

Blåbär, och goda var de.
Go gubbe o hund fanns också längs stigen.
Bland träden kunde man skymta logens biljettkassa och cafeteria.
Blender var på plats i god tid.
Här inne dansar man.
När vi gick in kl 19.00 räknade jag till 40 bilar, inte många alltså, men när vi gick ut vid pausen så var det betydligt fler, det var ganska mycket folk inne i logen, men det blev aldrig trångt. Lagom trevlig kväll och Blender bjuder alltid på härligt dansglad musik.
Dansen slutade 23.00 så det blev en ovanligt tidig kväll och vi somnade gott under tallarnas susande grenar.
Torsdag morgon styrde vi mot Gästrikland och slutmålet Forsbacka med sin fina dansbana på Laduholmen.
Dagen innehöll givetvis sedvanlig shopping för mig (
är jag möjligtvis shoppingberoende???), jag hittade även denna dag något att lägga in i garderoben =0)
Kvällen blev solig och fin och att dansa på Laduholmen har alltid varit trevligt.

På väg mot holmen och dansbanan.

Den här vackra utsikten har man när man dansar.

Innan musiken drar i gång.
Kvällens orkester BHONUS, igen! Kvällens dans har tagit fart rejält, fullt med dansglada människor.

Det blev en jättetrevlig kväll, vi var kanske mellan 170 och 200 personer som roade oss till musik av bästa sort. Oj vilka rysningar jag får utav Magnus gitarrspel, vissa solon gör nästan ont i kroppen, det är så bra.
Övriga medlemmar i bandet är också av toppklass, det är därför det är en bonus =0) att ha dansat till Bhonus så många gånger som vi gjort denna sommar.
Idag torsdag har vi tagit oss till Dalarna, vi har tillbringat dagen i Falun och nu hade jag med mig kameran när vi klättrade upp för Lugnets skidstadions branta backar.
Bilder och mer om kvällens dans på Sundéns loge i Karlsbyheden kommer imorgon!

1 kommentar:

Boella sa...

Så trevligt ni har haft på er "danssemester"! När det gäller Bhonus och Jannez så är vi i alla fall rörande ense, verkar det som... ;)