torsdag, september 10, 2009

Appropå ingenting!

Underbart väder har i haft idag, vi 19 tiden var det 20 grader och strålande sol.
Man blir så glad i kroppen av att vädret är fint.
Jag startade morgonen med ett pass på gymmet före jag gick och jobbade, det är lite motigt att stiga upp och köra iväg vid halv sju, men känslan jag har i mig efter att jag är klar gör att det känns värt det.
Jag fick frågan av instruktören på gymmet om vad målet med min träning var när hon skulle lägga upp mitt träningsprogram. Svaret var att jag ville bli en fräsch pensionär.
Då har jag alltså 10 år på mig att komma i form - långtidsplan kan man väl kalla det.
Veckan har verkligen gått fort, jag tyckte nyss att det var helg och nu är det dags för fredag igen.
Imorgon har vi tänkt överraska oss själva med att dansa till nåt som vi inte gjort på många många år, nämligen Lasse Stefanz...................
Det kommer att bli intressant att uppleva dem på Borgen i Norrköping, det brukar tydligen vara fullsmockat där när LS spelar.
Jag känner inte den där riktiga inspirationen inför dansen, men är man danssugen så är man, och även om inte musiken är mitt första val så kommer det ändå att bli kul, det kanske blir riktigt bra.
Här hemma jobbas det för fullt på dagarna, vi har nu nylagt golv i köket och i hallen. Nästa steg är att hitta ny färg till väggarna i hallen innan golvlister och dörrfoder ska på plats.
Jag har världens bästa hantverkare i familjen. Gissa om jag är glad för det!

1 kommentar:

Boella sa...

Men kors...! Lasse Stefanz! Ja ja, ni får ju ta det för vad det är. Kan faktiskt vara lite småkul att bara lyssna på också. Om det är olidligt trångt, alltså. Ha det så kul!