torsdag, september 17, 2009

Höst känning

Kallt om händerna har det varit när jag kört till jobbet i veckan, det har varit mellan 5 och 9 grader på morgnarna, men solen har visat sig och värmt upp dagarna i alla fall.
Hösten har alltså även kommit hit till oss i Östergötland.
Grannarna har beskurit äppelträden som växer nedanför vårt sovrums fönster, det blev jag extra glad för eftersom de vuxit sig så stora och yviga och tog bort mycket dagsljus för oss. Jag hade planer på att göra det själv i oktober när det är dags för höst städning i föreningen, men nu slipper jag det och kan ägna mig åt att klippa syrenen i stället. Det gäller att ta tillvara alla chanser att vara "gårds karl", det är nåt jag saknar från den tid då vi hade stugan och vår lilla trädgårdstäppa på Snövägen.
Förutom att njuta av höstluften så har vi tänkt oss att lufta husbilen den här helgen, imorgon åker vi till Oskarshamn för att dansa till Sannex. Det blir roligt att komma dit, vi har inte varit där sen i novemer.
Växjö är tänkt att bli målet för lördagen, där spelar Scotts i Folkets park, vi får väl se om det blir dansbart eller om det blir skuffigt som när de spelade på Hjortnäs Brygga i somras.
Man kan ju hoppas att värsta stöket lagt sig nu när det är dags för en ny säsong för Dansbandskampen. Det blir kul att följa den här säsongen, lite förändrade tävlingsregler och flera för mig helt okända dansband, även förändringen i juryn känns spännande. Det ska bli roligt att se hur dom funkar ihop.
Dags att avrunda, klockan har som vanligt runnit i väg och blivit lite senare än jag tänkt mig, måste ju vila lite också, blunda en stund innan det är dags att lägga sig för natten.

Inga kommentarer: