söndag, september 27, 2009

Söndag kväll och tillbakablick

Snart är det dags att lägga sig för att orka upp och jobba, kan inte fatta att helgerna går så fruktansvärt fort.
Nyss var det ju fredag och det kändes så bra att ha ett par dagars ledighet framför sig.
Vad har då fått tiden att flyga?
Jo så här har det varit, strax före 16.oo på fredag var det avfärd mot Lidköping och höstens Dansfest. Vi tyckte det var så trevligt där i våras och hoppades givetvis att det skulle vara lika bra den här gången.
Jannez och Sundays spelade i Rotundan (där den moderna musiken placeras) och Larz Kristerz och Mixx spelade i den andra lokalen. Det var inte speciellt mycket folk i någon utav lokalerna, men däremot så var de flesta väldigt party sugna.
Det blev ingen höjdar kväll vill jag nog påstå, det blev mest att hänga längs väggarna för att undvika de mest berusade danssugna herrarna.
Vilken tur att det var Jannez som spelade större delen av kvällen, för dom är det ju alltid roligt att höra. Sundays var väl inte ett band som blev några favoriter hos mig, men det var i alla fall dansbart.
Vi hade tänkt stanna i Lidköping även på lördagen då Bhonus och Gamblers skulle stå för musiken i Rotundan, men det fick räcka med en kväll.
Hemvägen valde vi att köra via Jönköping och A6 området, lite lördagsshopping hade vi tänkt oss. Det blev inget shoppat - vart tog inspirationen vägen?
Lördagskvällen roade vi oss på Cupolen där vi dansade till Blender. Det blev en riktigt trevlig kväll med lagom mycket folk som var dansglada.
Idag har varit en aktiv hemma dag, gubben har målat om vår skobänk, som så småning om ska får en sittdyna i någon matchande färg, det gäller bara att hitta det rätta tyget - och det är inte det lättaste att få tag i.
Jag själv har städat i förrådet. Det gäller att få plats med lite mer saker där, det blev till att röja undan lite av sådant som man tidigare tyckt att det kunde vara bra att ha kvar, men tillslut så inser man att det absolut går att kasta...........
Så här sitter jag nu, trött i benen och lite små sömnig och lyssnar från suset av en sovande husse och en snarkade vovve. Teamet har tagit plats på golvet för en liten mysstund och jag tror nog att jag ska göra precis som dom.
Jag väljer att krypa upp i soffan med en riktigt obehaglig bok 'Låt den rätte komma in', även om den är ganska hemsk så vet jag att jag kommer att sova om en liten stund.

Inga kommentarer: