lördag, november 07, 2009

Framme vid vårt delmål

Har precis vaknat efter någon timmas slummer.
Vi kom fram till Härnösand när mörkret föll. Man blir lite trött efter 60 mils bilåkande så vi har passat på att vila innan kvällens aktivitet.
Just nu lyssnar jag till helg in ringningen, alltså är kl 18.00 och det är lördag.
Vi bor mitt i stan på vandrarhemmet som heter Mitt I Härnösand.
Lungt och bra verkar det vara här, vi har fått ett stort rum på gatuplanet med fönster som vetter mot den belysta Domkyrkan, mycket vacker utsikt
Vi har hunnit vara förbi och titta att Folkets Park ligger kvar där det fanns senast vi var dit, dock så kan vi inte komma ihåg när det var som vi dansade där, det måste kollas när vi kommer hem.
Vi får hoppas det blir en trevlig kväll, vi har läst lite om att det kan vara si och så med nykterheten, men har inget minne av att det var speciellt stökigt tidigare.
Det vi måste komma i håg är ju att det är herrarnas och damernas, sånt "oskick" har ju vi vant oss av med.
Jag bör ju vara inställ på att jag kommer att få stå när det är herrarnas, det hör ju inte till vanligheterna att bli uppbjuden som "okänd äldre dam.
Nu är det dags att dricka en kopp kaffe och käka macka - måste ha lite energi i kroppen.

Inga kommentarer: