måndag, november 02, 2009

Tillbakablick

Uppflugen på en rauk, med vinden i mitt hår och ett underbart vackert vindpiskat hav i blickfånget.
Ja nu är det två veckor sedan jag kom hem från min senaste Gotlandsresa, som vanligt känns det som att tiden går så väldigt fort.
Med foton så kan man återvända till känslan, doften, tanken, till sådant man vill bevara inom sig. Här kommer lite bilder från dagarna på ön.

Jag följde med Jenny till tandläkaren, det är nog den mysigaste tandläkarmottagning jag varit till någonsin. Nästan så min tandläkarskräck försvann, men bara nästan.
Ebba och jag tillbringade några timmar på biblioteket som finns i det nybyggda Kulturhuset. En mysig kuddhörna med utsikt över Almedalen och havet. Många bra böcker blev lästa.
Vi gjorde en utflykt till Fårösund. Där blir man välkomnad av den här vackra väderkvarnen.
Vi körde en sväng och kikade på Fårösunds fästning som numera byggts om till ett vandrarhem, tog sedan färjan över till Fårö och vandrade vid raukarna på norra sidan av ön.
Ebba och Jenny klättrar upp till mig som sitter på en rauk och njuter av utsikten över havet.
Hemma i Vall vilar Humla i trappen som leder upp till mitt sovrum. Katterna håller mig ofta sällskap på nätterna. Det är så mysigt att ha dem sovandes i fotänden av sängen.
Höstens vackra rosor i trädgården.
Jag känner mig så lyckligt lottad som har anledning att få återvända till ön flera gånger per år.

Inga kommentarer: