tisdag, mars 02, 2010

Helgens danser

Det har givetvis dansats i helgen. På lördagen var det Wahlströms på Cupolen som stod för underhållningen.
Det blev en riktigt trevlig kväll, fastän det från början var det ganska ödsligt på dansgolvet. Cupolen har ju ett stort dansgolv och det krävs några hundra personer för att det inte ska kännas alltför glest.
Det kan vara så att många satt hemma och såg på TV. Melodifestival och OS kanske höll några hemma, men framåt tio tiden var det ändå ganska mycket folk som hittat dit.
Wahlströms kanske inte hade någon av sina bästa kvällar, men trevligt folk och god stämning var det gott om.
När vi kom hem satte vi oss ner och såg på inspelningen av damernas 3 mil, det var så spännande så vi somnade inte framför TV:n, klockan hann bli halv fyra på morgonen innan vi kom oss i säng.
Söndagen bjöd mig på lite sovmorgon, härligt kan jag lova. När man sover så länge blir det ju inte kvar så mycket av dagen men det blev lite snöskottning ute i Mantorp runt husbilen, måste ju förbereda för kommande säsong. Så mycket snö som vi haft denna vinter är det bra att hjälpa moder natur lite på traven.
Snabbt närmade sig klockan dags för dans igen. Strax före kl 18.00 var vi redo i Ljungsbro för att dansa till Casanovas.
Ooooh vad jag gillar dem, mina energipiller till musiker. Gissa om jag var nöjd när kvällen var slut.............Jaaaaaa

Inga kommentarer: