torsdag, april 08, 2010

Cykeltur under påsken

Det var behagligt väder under påsken, det lockade ut oss på cykeltur.
Uppe vid universitetet möttes vi utav underbara vår blommor.
En hel backe full utav krokus, det var så underbart att se dem så jag var tvungen att kliva av cykeln och gå närmare.
Oh vad lycklig jag blir utav att bara stå och titta på detta.
***
Vi fortsatte vår färd i vårvärmen och på hemvägen cyklade vi genom Valla området, förbi hästhagarna där det finns en jättefin skulptur av ett hästhuvud, det är utskuret i en trädstam.
**
***
*****
Nu har jag en härlig känsla i kroppen och mycket beror på att jag imorgon flyger till Visby, jag ska ju på min årliga Ebba-kalas resa, läääängtar.

1 kommentar:

Ann-Louise sa...

Oj vad jag blir avundsjuk. Hos oss i Unbyn ligger snön halvmeterdjup kvar. Var i Uppsala i helgen och njöt av lite värme och barmark....tungt att vända hemåt.
Men vi kommer igen...om inte annat så med ljusa nätter.