söndag, april 18, 2010

Nöjd o glad

I fredags kväll var vi i Norrköping och dansade, ja jag var väl inte så flitig på dansgolvet. Det var ganska så stökigt och väldigt berusat, ovanligt berusat faktiskt.
Black Jack stod för musiken och det är ofta så att det blir mycket party och stoj när dom spelar. Konstigt nog är det väldigt mycket ungdomar som dyker upp till deras spelningar, inte för att dansa men för att stoja och sjunga med i vissa av låtarna.
Filmen Black Jack har ju gett orkestern lite kult-status så det bidrar nog till "stök-faktorn".
Danspubliken var väldigt oinspirerande så jag tillbringade mycket tid med att vandra mellan danslokalen och "dam-rummet". När sen orkestern även lagt in låtar som 'Hej gamle man' och 'Syster Jane' då ville jag nästan åka hem.
Nåväl det fanns väl vissa låtar som var ok och även en och annan som jag gillar, typ 'Jackie Bop'.....och med vetskapen att vi på lördag kväll skulle dansa till favorit musik så "överlevde" jag kvällen.
Lördag kväll bar det av till Södra Vi och Pumpen, JANNEZ spelade, och det blev nog den roligaste kvällen i Södra Vi någonsin för mig.
Det finns bara en dansorkester som kan få mig att må så bra som Jannez, det är så roligt att lyssna och dansa till det dom spelar. Jag vet inte varför men musiken går rakt in i hjärtat på mig och sprider sig ut i varje del i kroppen. Killarna i bandet bjuder på sån äkta spelglädje så det finns inte dess like tycker jag.
Jag upplevde en väldigt positiv kväll och hade svårt att somna när vi väl kom hem, jag gick inte och lade mig förrän halv fem på morgonen.
Efter en behaglig sovmorgon har vi varit i väg en sväng till Norrköping för att kolla in ett nytt köpcentrum, Hageby, som sägs bli Östergötlands största. Det kommer att finnas över 100 butiker under tak när allt är klart. Grand opening 22 april.
Vädret idag har varit trevligt att se på och behagligt när man befunnit sig i lä och i solen, men det har blåst kalla vindar.
Det blommar lite varstans, påskliljor, tulpaner, krokus och blåsippor och det är så fint. Det går även att ana grönska i vissa träd (men bara ana......)
Imorgon är det en ny arbetsvecka och så kör vi full fart mot nästa helg, då väntar fler trevliga dansäventyr (vad annat).
Lidköping bjuder på dansfest, fyra orkestrar både lördag och söndag. Mycket möjligt att vi kör ner på fredag kväll, Blender, Kindbergs, Wahlströms och Scotts spelar då. Lördag kväll är det i mitt tycke bättre musik men eftersom jag ska upp och jobba tidigt på söndag så måste vi avstå Lidköping den kvällen, tur att det finns dans på närmare håll då.
Blender spelar hemma i stan, Barbados spelar i Tranås och lite mognare Chiquita spelar i Örebro och till min stora lycka spelar Jannez i Ljungsbro på söndag.
Gissa om jag kommer att längta till det är helg igen ;-)

Inga kommentarer: