lördag, april 03, 2010

Påskafton, vårvärme och vila

Hos oss råder lugnet, ingen påsktradition som pockar på uppmärksamhet. Vi är egentligen väldigt traditions befriade maken och jag.
Det har funnit en tid i livet då även vi var som "vanligt folk", det var när dotra var hemma-boende, då påskpyntades det och åts lite påskmat. Även någon skidresa till den norrbottniska fjällvärlden har väl företagits.
Men nu, två halv gamla personer som bara "chillar", som den yngre generattionen uttrycker sig. Jag vaknade med med en väldigt energisk känsla i kroppen, den första vakna tanken var 'Jag kanske ska ta mig en lång och rask promenad innan frukost' - men det var bara en tanke. Det blev inte verklighet utav den. Vi hade ju bestämt att åka ut till IKEA när de öppnade för att slippa trängas med övriga påsklediga personer.
Vad skönt det är att i lugn och ro flanera runt på IKEA och bara vara, titta och fundera på vad man skulle kunna vilja ha därifrån.
När vi var klara hade klockan hunnit bli ca 11 och parkeringen på IKANO området var i det närmaste full med bilar.
Väl hemkomna blev det kaffe och macka ute på balkongen och en liten slummer i solen. Vi har haft ganska varm och skönt idag. Temperaturen har legat på 12 härliga plus grader och i solen har det varit precis som en riktig sommardag.
Krokusar blommar lite varstans här i stan, det har gått väldigt fort för snön att försvinna, förvånande fort eftersom vi haft en så snörik vinter.
Dansat har vi gjort i torsdags här hemma i stan, det var riktig mogen inriktad dansmusik. Matz Bladhs och Sounders spelade. Om det tyckte jag inte, även om det var s.k dansvänlig musik så var det inget som gjorde mig lätt i sinnet.
Vi har tagit lite dansledigt igår och idag eftersom vi har lite knä problem i familjen, hoppas kunna testa lite dans på söndag i Huskvarna. Håller tummarna för att det ska funka, Wahlströms och Shake spelar så jag tror det kan bli riktigt kul om allt går som det ska.
Vill passa på att önska alla och en var som råkar halka förbi här och läsa:
En riktigt Glad Påsk!

Inga kommentarer: