lördag, maj 01, 2010

Helgen är här, igen!

Husbilspremiär denna Valborgsmässohelg. Jag blev hämtad på jobbet vid 14 tiden i går och då styrde vi färden norrut. Värmland var resmålet, syftet var att bevista Dansbandskalaset 2010 med Playtones och Titanix. Vad tyckte vi om det då?
Jo det var väl som väntat, alltså inte så mycket av det vanliga danstillställnings klientelet. Många som var där, om inte de flesta, var nog nyfikna på dem som de sett på TV under hösten 2009.
Evenemanget var i Kristinehamn och Environiq Arena, en jättelik multisporthall.
Arrangörerna hade gjort sitt bästa för att få in lite danslokals känsla i det hela, hallen var avdelad till hälften ungefär, så det var "bara" plats för ca 3.000 personer. Tyger och olika beslysnings attiraljer gjorde att känslan blev bra, även om det kändes tomt och jättelikt när vi kom in.
Tyvärr så kom det inte speciellt många dans och nöjeslystna personer till "kalaset", det var ca 500 personer (fick höra det av någon som frågat vid insläppet). Tråkigt att folk inte dyker upp när det satsas på dansevenemang av olika slag, men det har oftast varit så när vi åkt till Värmland för att dansa.
Nåja, vi hade i alla fall en trevlig kväll till stor del tack vare musiken. Playtones var verkligen kul att höra. Vilken känsla för sväng! Visserligen var det roligast att dansa till de snabba låtarna, härligt rockigt och stundom med country stuk. Dom lugna låtarna var lite svårare att hitta rätta känslan för en foxtrott i, men egentligen så spelade det ingen roll för då kunde man sitta ner och lyssna på dem istället, och då var det svårt att sitta still, fötterna och kroppen ville röra sig i takt till musiken. Jag har hört Playtones på skiva tidigare och det går inte att jämföra med att höra dem live. Min slutsats är att Plytones gör sig bäst IRL.
Titanix har vi ju dansat till så mycket tidigare, så där visste vi ju vad vi skulle bjudas på. Det blev på det stora hela en bra kväll trots avsaknad av dans-van publik. Jag träffade många olika typer av dansande i går, men alla hade ett gemensamt, de var trevliga och var ute för att dansa. Inte en enda "fyll-skalle" råkade jag på.
Just nu så är vi i Örebro, vi ska dansa i Brunnsparken i kväll. Casanovas står på scen, så jag kommer vara nöjd med musiken kan jag lova.
Den här dagen har ägnats åt mycket vila, temperaturen ute har hållt sig mellan 7 till 10 grader och det har blåst kalla vindar. Det har inte lockat till ute aktiviteter.
Nu måste jag vila lite till så jag får energi i benen till kvällen

Inga kommentarer: