lördag, december 08, 2012

Kvällen som var.......

.......var väldigt trevlig. Den tillbringades i Nyköping dansandes till Jannez.
Det blev hur bra som helst.
Tack vare en timmas power nap efter middagen hade vi fyllt på energi förrådet tillräckligt för att få igång våra åldrande kroppar efter att jobbet nästan sugit orken ur oss den gångna veckan.
Väglaget på E4 norrut var riktig bra, men när vi passerade stadsgränsen till Nykpg möttes vi av snöfall. Det gjorde ju inget eftersom de närmaste timmarna tillbringades på dansgolvet.
Träffen i Nyköping har ett i det närmaste perfekt golv, till en början är det fruktansvärt halt, men blir tillslut blir det så "lättglidet" att det i "foxarna" känns det som att man (jag) flyter fram. Det är klart att "chauffören" för tiilfället givetvis har en stor del av den upplevelsen ;)
Härlig blandning av publiken, öschöttar, sörmlänningar, stockholmare, dalkarlar och givetvis det bästa, en norrbottning eller två ;)

När vi väl styrde hemåt i natten hade snön lagt sig på vägen och virvlade upp till en otrevlig vägg när vi hamnade bakom långtradare efter långtradare.
Tack och lov så var det inte förrän efter Norrköping som det blev riktigt eländigt, och då hade vi bara 4 mil kvar hem.
Nåja idag ny dag och annat väder, just nu -10,6 och temperaturen faller hela tiden.
Ikväll är vi på väg att åka till Södra Vi, ca 8 mil sydost ut. Där spelar Kindbergs upp till dans ikväll (nu ska här tas igen all dans jag missat i höst ;)

Fördelen med kyla är att det oftast inte snöar då, just nu har vi stjärnklart och vackert på himmelen.
Övriga familjen vilar sig i form, men jag ska försöka få till en längd på en kjol jag införskaffat här om veckan, alldeles för lång men förhoppningsvis får jag till fållen så som jag vill ha den.
Hade gärna lagt ut en bild på den men jag har inte lyckats få telefonen att funka med bildöverföring till bloggen.
Over and out!

Inga kommentarer: